3. De reisroute

23 januari 2024 - Zwolle, Nederland

De reis:

Via Orléans (Jeanne 'd Arc een bezoekje brengen) rij ik na twee dagen door naar Biescas, een klein dorp aan de Spaanse voet van de Pyreneeën. Dit plaatsje kwam ik tegen en het sprak mij zo aan dat dit de eerste ontdekking wordt. Als het de moeite waard is kan ik in juni daar weer naar toe, anders schrap ik het uit mijn reislijst.

Dan door naar Madrid, auto lang parkeren en met de trein vliegensvlug in 2,5 uur naar Sevilla op 27 maart, het is dan Semana Santa! De Semana Santa, of Heilige Week, is een belangrijk religieus en cultureel evenement in Sevilla, Spanje. Het vindt plaats in de week voor Pasen en omvat processies, religieuze evenementen en festiviteiten. Elke dag van de week zijn er verschillende broederschappen die processies organiseren, waarbij enorme religieuze beelden (pasos) door de straten van de stad worden gedragen.

Het ligt niet helemaal (helemaal niet) in het Noord-Oosten van Spanje maar ik wilde toch al graag een keer naar Sevilla, twee vliegen in een klap!

Daarna reis ik terug naar Madrid, daar ben ik 5 weken. Ja ja, het midden van Spanje, gewoon omdat dit een ontzettend leuke en mooie stad is en ik er nog 3 weken Spaanse les ga volgen. Dit spreek ik al behoorlijk, niveau B1 bijna afgerond, maar het is toch fijn om hierin verder te ontwikkelen. Ook een goede gelegenheid om mensen te ontmoeten. (speciale 50+ cursus met activiteiten naast het lesprogramma).

In het noordoosten van Spanje liggen allerlei geweldige plekken die ik graag met mijn bezoek vereer. Op onderstaande kaart gemarkeerd met een geel gevalletje. Maar niet compleet, de lijst wordt iedere week langer, en aldaar ga ik lekker mee met waar ik op dat moment zin aan heb.  Ook voor Madrid geldt dat de omgeving heel veel kansen biedt, nog niet gemarkeerd..

Spanjek

Na 5 weken Madrid ga ik door naar de kust; Tarragona. Wat kleinere stad dicht bij Barcelona. Ik blijf een maand in Tarragona, reis daarna 3 dagen naar Barcelona en vanaf 9 juni heb ik geen vaste plek. Ik reis dan echt door Aragón. Heb wel wat plekken waar ik graag naar toe wil maar niets ligt vast.

Waar ik de eerste twee maanden in appartementen verblijf wissel ik vanaf dat moment af met mijn tent. Het weer is dan ook wat geschikter daarvoor en het drukt iets minder op mijn budget! Plekken die ik mogelijk ga bezoeken zijn: Jaca, Graus, Ripoll en Biescas en Ribes de Freser.  Dat is nu mijn idee maar ik weet dat dit iedere dag weer anders kan zijn. Ik ga dan ook proberen gewoon naar mijn gevoel te luisteren!

Biescas >>>>

Biescas

Ergens in juli loop ik nog een hutten 5-daagse met een wandelvriend, niet zeker trouwens, meneer vond t nodig om verliefd te worden, en niet op mij, gelukkig maar :)

De laatste 3 weken vertrek ik naar Frankrijk, een beetje bijkomen van alle indrukken en ook weer thuiskomen in de Franse Alpen. Maar ook dat kan weer veranderen. Als ik een plek in Spanje vind waar het echt helemaal klopt blijf ik daar mogelijk wat langer.