11. Madrid

21 april 2024 - Madrid, Spanje

De derde week in Madrid zit er alweer op. Aan de ene kant vliegt het terwijl ik eigenlijk het tegendeel ervaar. Ik heb het gevoel dat ik al veel langer weg ben dan de maand die ik morgen op pad ben. Ik heb mij deze maand nog geen moment verveeld, alleen gevoeld en ook geen heimwee gehad. Madrid voelt ondertussen als thuis.

Afgelopen week visite van mijn goede vriend Mark gehad. Als heuse tourguide, zonder vlaggetje of plu, heb ik hem Madrid laten zien. Parken, musea, restaurants, de geweldig mooie architectuur van Madrid, gewoon een week Madrid in 4 dagen gepropt!

IMG_2463

Het museum Thyssen Bornemisza was echt schitterend het sprak mij meer aan dan het Prado, maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk!

IMG_2452 Dit is een doek van Munch, denk daarbij even aan zijn bekende doek ‘de schreeuw’. Een contrast kun je wel zeggen.

Zoals jullie inmiddels wel weten schilder en teken ik ook, inclusief probeersels, in de kunst studies genoemd. Maar ik betwijfel of ik ooit aan een muur komt te hangen, mijn kunstwerkjes dan, misschien als ik mijn neus afknip?

IMG_2569

Deze week ook naar een diner -jazz voorstelling geweest, echt de moeite waard! Ik ga komende twee weken zeker nog een keer.

IMG_2417IMG_5809

En we stuitten zomaar op een andere locatie van Rosi la Loca (zie vorige post). Thema van dit restaurant: Aquaman. Tot in de puntjes doorgevoerd, zelf op het toilet! Nu alleen maar een cocktail gedronken.

IMG_2567

Volgens mij zijn er drie locaties, one to go!

Ook nog naar de zonsondergang gekeken, bij de Tempel van Debod (De Tempel van Debod is een Egyptische tempel uit de 4e eeuw v.Chr. en werd in 1968 overgebracht naar Madrid als geschenk van de Egyptische regering als dank voor de Spaanse ingenieurs die oude monumenten hadden gered nadat een gebied gepland onder water werd gezet bij de bouw van de Aswandam in de Nijl)

IMG_5836IMG_2511

ik ben ondertussen vaste gast bij mijn onderbuur, ‘t Cafeeke, Braziliaanse eigenaresse, Belgische biertjes, Hollandse bitterballen en frikadellen, echt fusion!
Ook de taal, ik had gisteren breinkramp; Frans, Nederlands, Duits en Spaans afwisselen, help!!!

IMG_2491

Behalve schilderen, Belgische biertjes drinken, taalkramp krijgen en lezen, wandel ik veel. Iedere dag toch minstens 10 km. Heerlijk om iedere dag buiten te zijn. En opvallend dat de stad zo schoon is, publieke toiletten zijn schoon en voorzien van toiletpapier, nergens graffiti te bespeuren, geen andere vormen van vandalisme te bespeuren. Het kan dus wel!

IMG_2575

Morgen start ik de nieuwe week met een reisje naar Salamanca. Niet wandelend, net ietsje te ver. Ik reis lekker met de trein, lekker comfortabel.

Hasta la proxima!

1. AnneMarie Versloot:
    21 april 2024
    Mooi te lezen dat zo geniet! En veel plezier in het mooie Salamanca.
  2. Anneke:
    21 april 2024
    Fijn dat je het naar je zin hebt en ik zie erg mooie probeersels. 😉
  3. Helma:
    22 april 2024
    Wat heerlijk om te lezen dat je zo geniet Sandra! Ik vind je stoer en ben stiekem ook een beetje jaloers.
  4. Marloes:
    25 april 2024
    Wat een mooie verhaalden en beelden deel je Sandra. Leuk om te even 'mee te kijken". Enjoy!

Jouw reactie