9. Madrid

7 april 2024 - Madrid, Spanje

Na een kleine week Sevilla ben ik zoals gezegd in mijn vorige blog in Madrid.

En Madrid bevalt mij wel, het is levendig, mooi qua architectuur, kleurrijk, met gezellige straatjes en plaza’s en fijne parken! Maar ik zou hier niet willen wonen, vanwege de drukte. Dan is Zwolle echt een klein provinciestadje, heerlijk!

Ik had gehoopt op een vrije paasmaandag maar mocht mij gewoon melden op school.
Om 7.15 de wekker, t leek wel een werkdag in Nederland! Met drie cursisten in de klas, eind niveau B1. Donders spannend, in Nederland zat ik halverwege dit niveau.

Deze week een vrij vast schema gevolgd; ‘s ochtend les tot 13 uur, daarna lekker ontspannen. Tekenspul mee en naar een van mijn favoriete plekken; Park Retiro. Fijn om te lopen, met anderen te kletsen, te genieten van de zon.

8C622EF2-EE20-45E4-9487-C3E90688F420

IMG_2185

Woensdag ging het helemaal mis! Ik schoot op school in de paniek na het eerste deel Spaans, lastig onderwerp, mijn hoofd zat propvol en ik kon de normaalste dingen niet meer reproduceren! Kon echt wel janken van ellende. Toen maar besloten om het tweede deel van de ochtend te spijbelen.. Lekker ontstressen!

Dat was het moment dat ik mij weer bedacht dat ik hier ben voor mijn reis: ontdekken, onthaasten, niets moet, alles mag.. Dus Spaanse les moet niet!

Ik heb de volgende dag overlegd met de leraar om een stapje terug te doen qua niveau. Hij vond dat onzin omdat t goed gaat en deze stress soms komt en het dat heeeel goed is om dan maar even niets te doen. Ook op mijn leeftijd doet een schouderklopje van de meester wonderen!

Nu is het weekend en merk ik echt dat ik omschakel. Waar ik als toerist alles wil zien en meemaken bedenk ik mij nu dat ik alle tijd heb. Ik hoef niet om 9 uur gewassen en gestreken op pad te om vooral alles uit de dag te halen. Het is nu half een en ik zit nog steeds op de bank in mijn appartement. Heerlijk!

Gisteren de botanische tuin bezocht, schattig. Het eerste gedeelte lijkt op een aftreksel van de Keukenhof. De rest is best aardig om even doorheen te slenteren. De expositie gaf hernieuwde inspiratie voor mijn eigen kunstwerkjes!

IMG_2197

IMG_2205

Want dat is wat ik veel doe, tekenen, schilderen, kliederen.. De eerste happystone is inmiddels geplaatst op Puerta del Sol!

0F082493-4BD1-46AF-8E52-72716B1EE6DBIMG_2230IMG_2177

IMG_2202

En hoe leuk om zelf ook iets te vinden:

51FAC89E-904D-4B75-BCE2-C27DC795AE6A
Morgen weer naar school, laatste weekje. Zin in!

1. Anneke:
    11 april 2024
    Goed dat je door bent gegaan met de Spaanse les! Je bent een echte doorzetter. 💪
  2. Marjolein:
    13 april 2024
    Het zit zo in je systeem, hoppa en maar doorgaan!
    Goed dat je nu onthaast en niks moeten, heerlijk!
    Wat een prachtige stenen maak je!

Jouw reactie