5. Voorbereidingen

9 maart 2024 - Zwolle, Nederland

Natuurlijk ben ik al eeuwen bezig met voorbereidingen. Gaat het niet om neuzen op Google maps of suggesties van Instagram bekijken dan wel om nog aanschaf van wat spullen. Vorige week mijn kampeerspullen uit de opslag gehaald.

Vanochtend maar eens de tassen klaargezet; Een grote reistas op wieltjes, een kleine tas die ik ook als rugtas kan dragen en mijn twee rugtassen; eentje als ik dagtochten ga doen en eentje als ik een huttentocht ga doen en dan mogelijk mijn trekkerstentje mee wil nemen. Ben er nog niet over uit of ik dat ga doen of toch maar veilig in een hut ga overnachten. Dat is nu  even de vraag; durf ik het aan om alleen een huttentocht te doen? Ik ken het gebied, heb een deel al eens gelopen (ongeveer 10 jaar geleden) en denk dat t wel gaat lukken. Met goede voorbereiding kan ik ieder risico tot t minimale beperken. En het lijkt mij zo gaaf! Volgens mij heb ik t antwoord al.... Nu wel weer even bedenken wat er in mijn rugzak moet als ik de huttentocht ga lopen. Ergens op een externe harde schijf heb ik nog wel een lijstje staan, met achter alles het gewicht.. Kaart, ehbo spul, solarpowerbank en kleding voor kou, regen en zon zijn wel t belangrijkste, de rest zit wel ergens in mijn gezond verstand! Naast Komoot en Wikiloc nog een kaart bestellen van t gebied waar ik deze tocht ga maken, altijd handig voor als er iets met de devices gebeurt! En goede wandelkaarten zijn gewoon geweldig om uren naar te staren.

IMG_1648

Wel gek om nu langzamerhand mijn tassen wat in te pakken. Maar ik besef dat ik niet drie weken op vakantie ga maar 5 maanden wegblijf. Lijstjes maken doe ik al jaren niet meer, nu ook niet. En alles wat ik vergeet is ook te koop!

1. Coriene:
    14 maart 2024
    En een goede voorbereiding is het halve werk. Een heel goede tijd gewenst.
  2. Sandra van Arkelen:
    Dank Coriene!
  3. Vince:
    22 maart 2024
    Gek dat je voor 5 maand weg bent. Inderdaad een voorbereiding is altijd goed. Maar soms gaan dingen altijd anders dan gepland. Een fijne maar vooral mooie tijd.
  4. Sandra van Arkelen:
    22 maart 2024
    Dank je wel! Tot augustus in jullie nieuwe huis!

Jouw reactie