10. Madrid

14 april 2024 - Madrid, Spanje

De tweede week Madrid zit er op. Daarmee ook mijn cursus Spaans.

Gelukkig niet meer in de paniek geschoten en t ging best heel goed. Met de school een aantal leuke activiteiten gedaan. Kookles gehad, naar het Reina Sofia museum (in een oud ziekenhuis gevestigd) geweest, een workshop (privéles) gehad over Spaanse gewoontes en churros met chocolade gegeten. dat laatste ook meteen de laatste keer. Eigenlijk vind ik de churros hier niet zo lekker..

IMG_2292 SchoolgebouwIMG_2260 Salvador Dali

IMG_2274De chef en een mede student

Vanaf woensdag dochterlief Elles op bezoek, die heeft zo ongeveer een abonnement opMadrid. De middagen vaak lekker het park in.

IMG_2278 Park Retiro

Ik tekenen, zij breien, heel gezellig. Inmiddels kan ik mijn weg goed vinden in Madrid, tenminste, het centrum. Dat lukt mij zowel lopend als met het immense metronetwerk. Ik loop trouwens het liefst, de metro is druk, warm en benauwd. En lopend ontdek ik iedere keer weer leuke straatjes, mooie pleintjes, gezellige winkeltjes en bijzondere restaurants.

Zo liep ik van de week langs een restaurant Rosie la Loca met een enorm opzichtige inrichting. Met Elles lekkker gegeten. Het had echt weg van Alice in Wonderland, kleurrijk en ook nog eens lekker eten, opgediend helemaal in sfeer. Zo heb ik een heerlijk cocktail gedronken uit het hoofd van de rode koningin, Reina Loca. Jammer dat Johnny Depp geen rol had in het geheel, al was het alleen maar om te betalen 😁

IMG_2344 Rosie la Loca is een vrouw met fascinatie, gekheid, dromen voor reizen. Ze is gek op avontuur en een kleur- en fantasierijk leven Ze nodig je uit om haar te vergezellen tijdens haar ervaringen.

Dat hebben we gedaan!

Ook nog een bezoekje gebracht aan het kattencafé meer een soort kleine opvang voor katten). En genoten van al dat “fur”.

Tijdens de middagen gooi ik hier en daar een pebblepostcard (happystone) neer. Leuk om te zien dat ze gevonden worden!
Als klapper deze week gisteravond op de 26e en 27e verdieping van het Riu hotel van een drankje, hapje en het uitzicht genoten.

IMG_2352 Met hoogtevrees is t wat slikken, gelukkig niet veel last van.IMG_2364Palacio Real Madrid vanaf de 27e verdieping2040be1b-c7fa-480a-92fd-e1f58e89e6c5Met Elles aan de mojito 👌

Na te weinig slaap en net een glas wijn te veel (ik kan ook niet meer tegen) Elles om 5:00 uur uitgezwaaid op t vliegveld. Het bed weer  ingekropen en werd gewekt door Spaanse muziek, een aantal stellen in traditionele kleding leukten het tafereel op met traditionele dans.

Meteen weer een park in om lekker ontspannen te tekenen, hoofd leegmaken en uitrusten!