8. Sevilla

31 maart 2024 - Madrid, Spanje

Wat verheugde ik mij op Sevilla, Semana Santa meemaken in een geweldig mooie stad ( volgens kenners). Helaas viel het een beetje in het water door het water wat uit de lucht kwam vallen. Het weer was zo slecht dat er op een dag code oranje werd uitgegeven. Als kaaskop viel dat dan weer mee, t waaide hard en de regen was niet prettig, maar oranje?
In de paar dagen dat ik er was toch maar de stoute schoenen aangetrokken en gewapend met plu en regenjas het weer getrotseerd. Regen komt niet verder dan de huid!
Voor ik een enorm stuk op deze blog zet alleen maar even de hoogtepunten:

• Trein naar Sevilla, leuk om dwars door Spanje te flitsen!IMG_1824
  • Plaza de España, in een woord geweldig! Wat een prachtig gebouw met prachtige tegels, tussen 1914 en 1929 gebouwd en ook hier verwijzingen naar Aragon.IMG_1855IMG_1891IMG_1863
  • De charmante straatjes en pleintjes, soms echt verborgen schatten!IMG_1908IMG_1914
  • Het Alcázar (al-qasr Arabisch) wat versterkt kasteel betekent, ook zo indrukwekkend, waarschijnlijk het oudste Koninklijk paleis dat nog steeds in gebruik is. De Mudéjar-architectuur vanuit de Moorse cultuur is prachtig! Overigens staat het op de Werelderfgoedlijst.IMG_1991plus ultra; steeds verder, de wapenspreuk van Spanje!IMG_1984IMG_1959IMG_1973IMG_1976
  •  Museum del Bellas Artes; oude kunstwerken in een 17e eeuws paleis. Kleinschalig maar interessant vanwege de goede beschrijvingen van de werken op de app. IMG_2041
  • Processieoptochten waar de meeste door het weer waren afgelast. Ik heb er toch nog twee van zeer dichtbij kunnen meemaken. Indrukwekkend hoe de broederschappen met trots en gedrevenheid de baar dragen. Echt bijzonder om de emotie en bezieling te zien bij zowel de deelnemers als de toeschouwers!IMG_2075de dragers worden om de zoveel honderd meter gewisseld!
  • IMG_2082IMG_1837
  • En de flamenco show, ook zo bijzonder, de emotie en passie was gewoon voelbaar! Of zou het de druppel Spaans bloed zijn die bij mij begon te borrelen?!IMG_2129

Door het slechte weer heb ik veel niet gezien, ik kom terug, maar niet de komende maanden.

Dieptepunten heb ik ook wel even gevoeld, gewoon weer alleen alles bekijken, ik heb dan het gevoel dat ik de enige enige ben. Dan mag ik mij 5 minuten sneu voelen en daarna; ¡Ve! (Zo ongeveer; en door!)

Nu ben ik in Madrid, wat een heerlijke stad, ik woon 5 weken in een fijn appartement. Kan nu echt toerist af zijn en wonen en verblijven. Voelt toch wel heel ontspannen. Al mag ik morgen naar school, twee weken cursus Spaans.

1. Caroline:
    31 maart 2024
    Topper, je doet het toch maar.
    Veel plezier in Madrid! 😘
  2. Karin van Arkelen:
    Jammer van de regen. Wel mooie fotos! Veel plezier in Madrid! 😘
  3. Sandra van Arkelen:
    1 april 2024
    Eso es, of hoor ik dat eerst verstond sos 😂
  4. Jolanda:
    1 april 2024
    Ziet er prachtig uit! Sevilla ga ik nu zeker op mijn to-do-list zetten :-)
    Veel plezier in Madrid, waar je vast leuke mensen gaat ontmoeten!
  5. Sandra van Arkelen:
    Doen en dan combineren met Madrid 😃
  6. A.van Arkelen-Groenendijk:
    Mams
    Geniet,dat druppeltje Spaanse bloed geeft je doorzettingsvermogen.
  7. Sandra van Arkelen:
    😘😘
  8. Siefko:
    4 april 2024
    wat heerlijk daar! Nu nog het mooie weer maar dat kan nooit lang duren .. Sevilla is idd prachtig!
  9. Esther Post:
    4 april 2024
    Hey Sandra, leuk om je reisverslagen te mogen lezen!! Nu al leuk wat je allemaal meemaakt en ervaart :)
  10. Lia:
    4 april 2024
    Leuk om te lezen! Toch veel gezien en gedaan ondanks de regen ☔️. Veel plezier in Madrid en in de schoolbanken!
  11. Anouk Terhalle:
    5 april 2024
    Leuk je avonturen te lezen!
  12. Marjolein:
    6 april 2024
    5 weken inwoner van Madrid, hoe gaaf is dat! Wat een prachtige foto’s en zo leuk om zo mee te kunnen genieten!
  13. Lia B:
    6 april 2024
    Wat bijzonder wat je beleefd. Hoop dat je echt kunt onthaasten. Groetjes uit het nu zonnige Zwolle. Er wordt gezegd dat mooie weer vanuit Spanje komt. Bedankt😘
  14. José van Duuren:
    8 april 2024
    Wat leuk Sandra om al je belevenissen te volgen. Mooie foto's.

Jouw reactie