7. Onderweg

27 maart 2024 - Madrid, Spanje

Na een reis van 1964 km ( de aangegeven km’s in deze app zijn hemelsbreed) ben ik nu in Madrid voor ik over enkele uren met de trein naar Sevilla zoef. Semana Santa meemaken!

IMG_1821Deze promotiefoto van Semana Santa in Sevilla is niet overal even goed ontvangen

De reis was bijzonder: Het eerste stuk naar Orleans niet, voorspelbare drukte rond Parijs en een rare oprit naar het hotel en de parking daar.
Orleans was leuk om anderhalve dag te zijn. Ontbijtje in de zon, slenteren langs de Loire, de historie van Jeanne d’Arc nog eens bekijken. Het was prettig om even rust te pakken.

IMG_1737IMG_1773

IMG_1782

Op maandag ben ik weer op pad gegaan. Richting Toulouse om bij Pau de Pyreneeën in te rijden. Het grappige van alleen reizen is dat ik met mijzelf praat. Zo heb ik hardop gejuicht toen ik mijn geliefde Pyreneeën zag opdoemen! Met nog sneeuw op de toppen, tuurlijk! Het is pas maart..

IMG_1797IMG_1799IMG_1807

Waar ik tot dat punt in de zon reed werd het weer totaal anders, de weergoden vonden het nodig om de voorraad sneeuw weer aan te vullen! Voor een video moet je even naar het menu.
Maar ik voelde mij als een blij ei! Bergen, sneeuw, Spanje.. geweldige combi!

Langzaam afdalend naar mijn volgende stop in Biescas ging de sneeuw over in regen, veel regen! In de casa rural werd ik hartelijk ontvangen door de gastheer die vloeiend binnensmonds Spaans sprak. Wat ben ik blij dat ik tussen de mompels door de essentie kon volgen. In zijn casa rural in een microdorp met 15! inwoners trof ik een echtpaar waar ik mijn Spaanse kunsten fijn heb kunnen vertonen.

IMG_1809 Uitzicht casa ruralIMG_1810 De ontbijtruimte

Vanwege het slechte weer besloot ik een dag eerder naar Madrid te rijden. Ook weer sneeuw onderweg, veel sneeuw, leve de 4-seizoenen banden!

In Madrid de auto geparkeerd, ook daar geen woord Engels wat de parkeerman sprak. In een verwarrende conversatie  duidelijk kunnen maken dat ik een dag eerder was en geen zin had om de dag erna weer uit en in te rijden.. volg je t nog? En dat dan in het Spaans. Olé!

1. Karin van Arkelen:
    Leuk om te lezen.
    Ben benieuwd naar het vervolg!
    Laat de sneeuw maar lekker achter, en snel op naar de zon.
  2. Irene:
    27 maart 2024
    Wat leuk om allemaal te lezen en wat heerlijk: het avontuur is echt begonnen. De poster van Semana Santa is lekker prikkelend 😜
    ! Disfruta! Ik geniet op afstand met je mee🥳
  3. Karin:
    27 maart 2024
    Super leuk om je avonturen te volgen. Veel plezier in Sevilla
  4. Caroline:
    28 maart 2024
    Leuk om mee te (be)leven Sandra!
  5. Jolanda:
    28 maart 2024
    Sneeuw! Dat heb ik hier deze winter wel gemist.... maar dit verwacht je ook weer niet wanneer je bijna 2000 km zuidelijker zit.
    Heel veel genieten, Sandra!
  6. Annet:
    31 maart 2024
    Leuk om je verhalen te lezen! Ik vind het ook heel bijzonder dat je je weet te redden in het Spaans.
    En een vrolijk Pasen!
  7. Sandra van Arkelen:
    Jij ook een goed Pasen!
  8. Janet Wagenaar:
    Leuk om je " te volgen"
    Mooie verslagen en foto's.
    💃❤️😘
  9. Sandra van Arkelen: