28. Finale
2 augustus 2024 - Allemond, Frankrijk
Twee weken geleden sloot ik mijn ontdekkingsreis af in Frankrijk. Op een vertrouwde plek in de Franse Alpen. Tent weer opgezet. De eerste twee dagen slecht weer gehad, regen, onweer, wind. Maar geen probleem voor een echte kampeerder 😁
Ik merkte wel dat ik echt de tijd nodig had om uit te rusten. Leuke wandelingen heb ik maar laten gaan. Op de slechtste dag, qua weer, een bezoek aan Gap gebracht. Leuk stadje, al vond ik de route ernaartoe nog leuker!
Volgende dag naar Vizzille, auto geparkeerd, naar t kasteel en de kasteeltuinen. Het blijft een mooie plek!
Terug bij de auto vond ik dat t openen van de auto ander ging dan normaal, in een split second.. Eenmaal in de auto zag ik dat een ruitje was ingeslagen en dingen uit mijn auto waren gejat. K@t!!!
Meteen in de actiestand gesprongen, verzekeringen gebeld, aangifte gedaan. Dat laatste was best even gedoe, de jonge agent sprak bijna geen Engels, en ik spreek redelijk Frans, nu met een Nederlands én Spaans accent. Ik had t in t Spaans wel volledig kunnen afhandelen, leuk om te merken 😁. Daarna op naar de bouwmarkt voor tape op mijn raampje af te plakken. Schade: mijn fijne Osprey rugtas met mijn mascotte ‘popje’, een dashcam, mijn nieuwe roodleren tasje, een oude tussenjas en een rugtas met wat tekenspullen. Sukkels…
Op donderdag heb ik Elles van ‘t treinstation in Grenoble gehaald, dag erna naar Allemond verhuisd en nog 5 dagen van die plek genoten.
Met name t hooggebergte en de wandelingen waren tof!

3300 meter, t was even klimmen…
Laatste dag nog een rondje col Du Sarenne gereden, de fietsers onder ons kennen t wel! Wij zaten comfortabel in de auto, maar de afgronden langs de weg waren interessant 🥴. De geit is trouwens echt! Van vlees (heel weinig) en bloed!
Vanwege vermoeidheid en hoge temperaturen zijn we eerder naar huis gegaan. Waarbij we in Luxemburg zo ongeveer van de weg zijn gespoeld, mensen wat een hoosbui! 60 km per uur en dan nog niets kunnen zien.
Gisteren kwam ik dan na 4 maanden en een week weer thuis.
ik moet nu landen. Ik merk dat mijn lijf sneller heeft gereisd dan mijn geest. Maar de allerdaagse dingen slokken mij gewoon weer even op; was doen, nog meer was doen, auto uitruimen, boodschappen én als hoogtepunt vandaag een bezoek aan de Ikea. Dochterlief had een kast nodig om haar stoel weer als stoel te kunnen gebruiken en niet als kapstok 😃
ik heb nog even vakantie, goed om weer echt hier aan te komen. maar thuis voelt goed, als thuis. Mi casa es mi casa!



















Bedankt voor het mogen " meereizen"
Succes met je landing.
Neem je tijd en vooral regelmatige flashbacks!
😘
Mooie wandeling in de bergen samen met je dochter ter afsluiting.
Benen af en toe op de bank, ogen dicht en ga terug naar alle verwondering die je meegemaakt hebt. Wat een ervaringen. Welkom terug en ik ben benieuwd wat het wordt. Spanje of NL als thuisbasis? Abrazo, Jolanda
Nu fijn nog tijd om te landen en uit te rusten!
Fijn dat wij mee mochten genieten middels je foto’s en je verhalen was erg bijzonder!
😘